Wat

wij

Missie en visie

Missie

De missie van Stichting Proo wordt gedragen door drie kernwaarden: professioneel, betrokken en vernieuwend. Vanuit deze kernwaarden en vanuit het motto “De basis voor ieder kind” luidt de missie van het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe als volgt:

Het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe maakt onderwijs mogelijk dat gericht is op een optimale ontwikkeling van (hoog)begaafde kinderen, waarbij het welzijn van de kinderen voorop staat. In een veilige omgeving bieden wij op professionele, innoverende en inspirerende wijze, naast het kerndoeldekkende curriculum, vaardigheden die de kinderen nodig hebben in hun verdere schoolcarrière en in de samenleving.

Visie

Het Expertisecentrum Hoogbegaafdheid Veluwe realiseert haar missie door het onderwijs aan (hoog)begaafde kinderen door experts vorm te geven. In een ontwikkelingsgerichte, lerende cultuur worden alle aspecten van het onderwijs aan (hoog)begaafden belicht.

Door het welbevinden van het kind centraal te stellen, doelgericht te werken, specifieke vaardigheden aan te leren (leervaardigheden, executieve vaardigheden, sociale vaardigheden en levens vaardigheden) en te leren van en met elkaar, gaan de kinderen een adequate leerhouding ontwikkelen. In samenwerking met ouders en reguliere basisscholen wordt gerealiseerd dat kinderen hun talenten herkennen en benutten en dat zij een positief en reëel zelfbeeld ontwikkelen.