onze HB groepen

T.O.P. Klassen

Welkom in de T.O.P.-klas X en Y uit Ermelo!

Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in onze groep en even een kijkje komt nemen op onze website. Hopelijk word je dan net zo enthousiast als wijzelf!

De T.O.P.-klas is in februari 2018 gestart op De Arendshorst in Ermelo. De naam van onze klas is door de kinderen bedacht. Het staat voor Talent Ontwikkeling en Plezier. Dit schooljaar is daar een tweede groep bijgekomen. Omdat we veel samenwerken hebben we onze groepen T.O.P.-klas X en T.O.P.-klas Y genoemd; zo zie je duidelijk dat wij bij elkaar horen.

Naast de themagerichte activiteiten werken we binnen de T.O.P.-klassen ook aan een groepsdoel (zoals bijvoorbeeld 'We doen elke dag iets met een klasgenoot, die we nog niet zo goed kennen’ om elkaar goed te leren kennen) en individuele doelen.

Daarnaast krijgen de kinderen elke week Chinees, verzorgd door de een vrijwilliger uit Epe. Zij heeft Chinese Taal en Cultuur gestudeerd en neemt ons hier op een enthousiaste manier in mee.

Ook besteden we aandacht aan psycho-educatie. Dat is een lastig woord voor 'jezelf beter leren kennen'. Tijdens de psycho-educatie leer je onder andere hoe jouw brein werkt, wat jouw talenten en uitdagingen zijn en op welke wijze je kunt omgaan met (voor jou) lastige situaties. Tot slot presenteert één van de kinderen iedere week zijn of haar Nieuwsbericht. Tijdens het Nieuwsbericht wordt een actueel nieuwsitem besproken aan de hand van een door het kind bedachte stelling. Kinderen bedenken voor- en tegenargumenten bij deze stelling. Het doel hiervan is dat de kinderen leren om genuanceerd naar het nieuws te kijken en respectvol en inhoudelijk met elkaar in dialoog te gaan.

Hopelijk heb je nu een beetje een beeld gekregen van onze klas en alles wat we doen. Ben je nieuwsgierig geworden? Kom dan gerust een keer langs. Maak dan wel even een afspraak, zodat wij weten dat je komt. Dat is wel zo handig! Hopelijk tot snel!