Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op onze website. Wij zijn de Eurekagroep uit Epe. Wij zijn op maandag en dinsdag aanwezig op de Expeditie in Epe.
De kinderen in onze groepen komen uit de wijde omtrek van Epe. Niet alleen van Aurora Basisonderwijs (Stichting Proo), maar ook kinderen vanuit andere stichtingen zitten in onze groep.
Wij vinden het belangrijk dat je je welkom en fijn voelt in onze groep, dat je kunt zijn wie je bent en laat weten wat je ergens van vindt. We gaan uitdagingen aan met elkaar en leren van en met elkaar.
Uitgangspunten
De basis is veiligheid en verbondenheid. Vanuit deze basis zijn onze uitgangspunten:
- Leren leren
- Leren denken
- Leren leven
Vanuit deze uitganspunten realiseren we ons onderwijsaanbod. In de Eurekagroep wordt themagericht vaardigheidsonderwijs geboden.
Aanbod
We werken onder andere aan de volgende punten:
- Psycho educatie: o.a. mindset, brein, zijnsfactor van hoogbegaafdheid, omgaan met hoogbegaafdheid, in je kracht staan, je kwaliteiten kennen
- Executieve vaardigheden: o.a. plannen en organiseren, doorzetten, omgaan met frustraties, doelgericht werken, omgaan met emoties, eerst denken dan doen
- Burgerschap: o.a. Denkhoeden van Bono, filosofie
- Sport-, spel- en drama activiteiten: o.a. leren over emoties, invoelen in een ander, uit je hoofd en in je lijf, balans houden tussen hart, hoofd, en lijf
- Groepsdoelen en individuele doelen
- Strategietraining: o.a. door het spelen van smartgames, maar ook bij het leren van een vreemde taal of lessen Bridge.
- Projecttijd: onze projecten lopen van vakantie tot vakantie.
In de ochtend starten we altijd met een inloop. Daarna bespreken wij met elkaar hoe we de dag zijn ingegaan. Hoe voelen wij ons? Wat houdt ons bezig? Daarnaast bespreken wij de doelen van de dag en het programma.
Aan het einde van de dag gaan wij weer bij elkaar zitten en reflecteren wij op de dag. Hoe is het gegaan? Waar hebben wij aan gewerkt, wat hebben wij geleerd? Wij sluiten af met het benoemen van ons gevoel, hoe vonden we het en hoe voelen we ons.