Maak

onze HB groepen

T.O.P. Klas

Welkom!

Wat leuk dat je een kijkje komt nemen op onze website. Wij zijn de T.O.P.-klas uit Ermelo. De naam van onze klas is door de kinderen bedacht. Het staat voor Talent Ontwikkeling en Plezier. Wij zijn op donderdag en vrijdag aanwezig op de Arendshorst in Ermelo.

De kinderen in onze groepen komen uit de wijde omtrek van Ermelo. Niet alleen van Aurora Basisonderwijs (Stichting Proo), maar ook kinderen vanuit andere stichtingen zitten in onze groep.

Wij vinden het belangrijk dat je je welkom en fijn voelt in onze groep, dat je kunt zijn wie je bent en laat weten wat je ergens van vindt. We gaan uitdagingen aan met elkaar en leren van en met elkaar.

Uitgangspunten

De basis is veiligheid en verbondenheid. Vanuit deze basis zijn onze uitgangspunten:

• Leren leren
  • Leren denken
  • Leren leven

Vanuit deze uitganspunten realiseren we ons onderwijsaanbod. In de T.O.P.-klas wordt themagericht vaardigheidsonderwijs geboden.

Aanbod

We werken onder andere aan de volgende punten:

• Psycho educatie: o.a. mindset, brein, zijnsfactor van hoogbegaafdheid, omgaan met hoogbegaafdheid, in je kracht staan, je kwaliteiten kennen
  • Executieve vaardigheden: o.a. plannen en organiseren, doorzetten, omgaan met frustraties, doelgericht werken, omgaan met emoties, eerst denken dan doen
  • Burgerschap: o.a. Denkhoeden van Bono, filosofie
  • Sport-, spel- en drama activiteiten:  o.a. leren over emoties, invoelen in een ander, uit je hoofd en in je lijf, balans houden tussen hart, hoofd, en lijf
  • Groepsdoelen en individuele doelen
  • Strategietraining: o.a. door het spelen van smartgames, maar ook bij het leren van een vreemde taal of lessen Bridge.
  • Projecttijd:  onze projecten lopen van vakantie tot vakantie.

In de ochtend starten we altijd met een inloop. Daarna bespreken wij met elkaar hoe we de dag zijn ingegaan. Hoe voelen wij ons? Wat houdt ons bezig? Daarnaast bespreken wij de doelen van de dag en het programma.

Aan het einde van de dag gaan wij weer bij elkaar zitten en reflecteren wij op de dag. Hoe is het gegaan? Waar hebben wij aan gewerkt, wat hebben wij geleerd? Wij sluiten af met het benoemen van ons gevoel, hoe vonden we het en hoe voelen we ons.

School video

Sociale media

Volg ons voor het laatste nieuws ook op Facebook

.